Alle romigheid zonder crème
Voeg romigheid en dikte toe met bevroren bananen, avocado, verse kokosnoot of noten (zie hieronder); Rauwe noten of notenboter (amandel, cashew, walnoot, hazelnoot) zijn zeer voedzaam en kunnen een smoothie transformeren (laat de rauwe noten ‘s nachts weken in water om ze zachter en beter verteerbaar te maken)

Vervang melk
Sommige mensen gebruiken graag melk in hun smoothies. Als je niet kunt, niet wilt, of gewoon een verandering wilt, kun je in plaats daarvan kokoswater of notenmelk proberen, zoals amandelmelk. Nootmelk is verrassend eenvoudig te maken!

Water is het beste
Er is echt geen andere vloeistof nodig behalve een beetje water – een goede mix van verse ingrediënten geeft alle smaak en romige dikte die je zou willen hebben zonder de noodzaak van verpakte melk of sappen.

Voeg een vitamine shot toe
Het toevoegen van groenten en kruiden aan je smoothie is een geweldige manier om je smoothie gezonder en voedzamer te maken. Dit is vooral belangrijk als je een smoothie voor een maaltijd vervangt.

Hier zijn wat voedingsmiddelen die je aan je smoothie kunt toevoegen voor een extra dosis vitamines:

Vitamine A: Cayennepeper, papaya, peterselie, framboos, saffraan
Vitamine B6: kikkererwten
Vitamine C: Broccoli, paprika, papaja, kiwi, meloen
Vitamine E: amandelen, zonnebloempitten, hazelnoten
Beta-caroteen: wortelen, spinazie, kumura (zoete aardappel)
Foliumzuur: Linzen, zwarte bonen
Calcium: zuivelproducten, boerenkool, chinese kool
VitaminK: Kate, spinazie, raapgreens, peterselie, spruitjes, broccoli
Thiamine: peterselie, donkergroene bladgroenten, linzen
Riboflavine: melk, spinazie, kelp, peterselie, framboos
Niacine: pinda’s, peterselie
Foliumzuur: Raapgreens, spinazie
Lycopene: Watermelon
Lysine: noten, peulvruchten
Magnesium: tarwezemelen, amandelen, cashewnoten, spinazie
Kalium: bietengreens

Verse kruiden zoals munt, peterselie of basilicum voegen ook een mooie frisheid toe en werken goed met zowel zoete als hartige melanges (komkommer, aardbei en munt is een actuele favoriet).

Voeg nog extra toe
Komkommer, watermeloen, ijsbergsla en bevroren druiven koelen af ​​en voegen veel vloeistof toe zonder een overweldigende smaak. Het toevoegen van een theelepel chiazaad voor het blenden zal ook je smoothie vullen, plus chia is rijk aan eiwitten en goede vetten.

Natuurlijk zoet
Als je smoothie een vleugje zoetheid nodig heeft, probeer dan een lepel MGO™ Manuka Honing. MGO™ Manuka Honing is beter in termen van glycemische index (GI) in vergelijking met suiker, plus je krijgt ook de andere voordelen.